Hvordan formidle et godt budskap

Hvordan få frem budskapet i en digital historie?

Vi har kommet opp med syv elementer som skisserer det grunnleggende i digital historieformidling. Gjennom årene har vi lagt vekt på å hjelpe mennesker med å utforme historien, og fant ut at det er viktig å følge prosessene underveis. Det er altså viktig å utforme et budskap i historien man skal fortelle, og definere det i form av solide script.

Vi ser fram til å videreformidle denne prosessen, samt å utvikle sjangeren. Vi brenner for vårt engasjement med å hjelpe mennesker å forme og fokusere på egen skriving. Vi ønsker å diskutere hva som gjør en historie en digital fortelling, og hva som gjør en digital historie en god digital fortelling. Fordi vi vil framstille fortellerprosessen som en reise, vil vi vise til en mer praktisk guide som skaper et meningsfylt budskap.

Vi ønsker historier. Vi elsker historier! Historier holder oss i live. Historier som kommer fra et sted med dyp innsikt, og som får oss til å kjenne på våre egne følelser og overbevisninger. Historier som veileder oss, og viktigst av alt, formidler et budskap.

Det vi ønsker å skape er ideen om å hjelpe historieforteller å visualisere sitt budskap som et ferdig stykke før scriptet skal skrives. Fortellere skal forklare hvordan de føler, og identifisere øyeblikk i historien.

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s